Monday, August 4, 2008

some music to drink

1940larin her kosesinden caZZ fiskiran barlarinda, mekani dolduranlar -ki agirlik olarak bir suru neseli zenci- hep Wine SpoDeeOdeE icerlermis. Bir nevi, savas sonrasi amerikan gece hayatinin favori ickisi yani; 2 olcek (kotu) porto sarabi ve bir olcek (yine kotu) burbon (tarif Sal Paradise'dan)ve kimine gore, burbon'un boktan tadini ancak porto sarabi adam edebilirmis.


her donemin kendi kokteylleri/ickileri var. Ornegin 80lerin karisimi da, donemi ozetleyecek bicimde garabetin ta kendisiydi; cin & tonik (buzdolabindaki o siyah kagitli schweppes tonik sisesi!). Bugun votka'ya karistirilan turlu sekerlemeler ile doyuyor karacigerimiz. Demek buyuk Bebop caginin formulu de buymus; porto sarabi ve burbon. Sigara dumani, alto saksafon, mutluluktan terleyen erkekler ve kadinlar. Ucuz ve adi olani daha makbul.

3 comments:

Unknown said...

viva cuba,
mojito forever
k.

Anonymous said...

kuba'da imsak vakti sahur topunu mojito ile atiyorlarmis, oyle duydum.

bir de varliklarini gereksiz buldugum malibu, archer's gibi sisesinin hakkini veremeyen sabuk likitler var. ne bir kategoriye koyabildim, ne bir doneme sokusturabildim, ne de belli bir sinifa saplayabildim. biri sutle icilir, biri kendinden aromalidir. ancak gunluk hayatta pek karsimiza cikmazlar.

t for tuna said...

bu malibu, archer's, safari filan daha ziyade anne ve misafir teyze ickisi olabilir mi? misal bizim evde illa malibu bulunurdu da, icene denk gelmedim. erkekler viski, raki kadinlar da genelde sarap icerlerdi. hala da oyledir :s

80li yillarin -o zaman dahi- kitsch dekorasyonlu kimi salonlarinda iki sandalyeli bar lar bulunurdu. pek kullanildigina sahit olmadim fakat bu tip mobilyalarda iyi duruyordu o cafcafli siseler.