Wednesday, March 18, 2009

abidin dino ' 66 - obi wan 'a long time ago

yapi kredi yayinlari daha once abidin dino'nun 66 dunya kupasi icin (ya da o donemde)hazirladigi kimi cizimleri yayinlamisti. turkiye'de belgesel sinemaciligin onemli isimlerinden omer tuncer bundan cok daha fazlasini yapiyor ve bizi dino'nun, bu sefer yonetmen koltugunda oturdugu "fifa 1996 world cup" belgeseli ile bulusturuyor.



tuncer, belgeselin aktarim surecini su sekilde anlatiyor;

Filmi İngiltere'den ikinci el bir VHS olarak buldum ve getirttim. İlk DVD kopyasının alınmasından sonra aynı şeyi ikinci kez denemeye kalkınca bant bozuldu. Yani paylaşıma açtığım kopya, ilk transfer edilen bu DVD kopya ve ondan alınan XviD'dir.

Bir de birkaç yıl önce Yapı ve Kredi Bankası'nın İstanbul Galatasaray Şubesinde Abidin Dino'nun bu filmle ilgili çalışmalarının sergisinin açıldığını ve bu konuda iki de kitap bastığını anımsatmak doğru olacaktır. Bu kitaplardan biri bu filmin yapılış hikayesini anlatmakta, öteki ise bu film için yapmış olduğu çizim, desen ve taslakları içermektedir


kapakta gorulecegi uzere, iki yonetmenden biri abidin dino. digeri ise ross devenish, ama o kimdir necidir, bilemiyorum... omer tuncer, bu kiymetli gorsel evrak'i kotu bir vhs kopyadan dvd'ye aktarmayi basarmis. asagidaki adres uzerinden kendisiyle iletisime gecebilirsiniz.

http://www.kameraarkasi.org/yonetmenler/oo/omertuncer.html

ya da dogrudan mail adresleri:

imece@tr.net
otuncer@gmail.com
tunceromer@gmail.com

~

ote yandan dun d n r a girip star wars eski uclemenin box set'ini aldim, 40kusur lira. 'a new hope' u bitirdim, 'the empire strikes back' in ortasinda kanepede uyuyakalmisim, o isin kilici vizildamalari ninni gibi geldi herhalde. uc saat icerisinde 3 kolun koptuguna sahit oldum. ilk olarak, 3cpo'nun kolu, colde kum canlilari ile cebellesirken durduk yere kopuyor. ikinci olarak, han solo ile tanisilan mekanda obi wan, luke'a musallat olan yamugun kolunu kesiyor. empire strikes back in basinda, luke isin kilici vasitasiyla kendisini tavana asan buz canlisinin kolunu govdesinden ayiriyor. ayni bolum icerisinde luke'un kolu da darth vader tarafindan kesiliyordu yanilmiyorsam (uyudugum icin kesin bilgi veremiyorum). etti mi size 4? bugun yarin kaldigim yerden devam eder ve uclemeyi tamamlarim, olu ve yarali sayinin daha da artmasindan endise ediyorum. bir takinti var ama tam anlamadim. george lucas'in bahcesini kazarsaniz oradan yuzlerce kol cikabilir. birisi 911i mi arasa?

No comments: